Training Schedule

I decided I need to get my butt moving on this half marathon training. I found a training program I like at about.com and altered it to fit my needs. It had race day on a Saturday, and my race is on a Sunday, so I bumped the days. Also realized I can start at week 2, so I added in another week. The longest distance it had me going was 12 miles, so I threw in another week going to 13 miles. Then 2 weeks to recover and taper before the race.

My finished product is after the jump. I am considering Thursdays as either Cross Train (CT) or rest. I'll see how my body is feeling. Might be a great day for long walks with the dog. As I go on, I will do my best to make sure I'm not overdoing it, and I'm willing to turn cross train days into rest days.




Week
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday

1
20-30 min EZ run or cross-train
Rest
2 miles
Rest
3 mi
CT or Rest
4 mi
2
20-30 min EZ run or cross-train
Rest
2.5 mi
CT
3 mi
Rest
5 mi
3
20-30 min EZ run or cross-train
Rest
3 mi
CT
4 mi
Rest
6 mi
4
30 min EZ run or cross-train
Rest
3 mi
CT
3 mi
Rest
7 mi
5
30 min EZ run or cross-train
Rest
4 mi
CT
4 mi
Rest
8 mi
6
30 min EZ run or cross-train
Rest
4 mi
Rest
4 mi
CT
9 mi
7
30 min EZ run or cross-train
Rest
4 mi
CT
3 mi
Rest
10 mi
8
Rest
Rest
5 mi
CT
4 mi
Rest
11 mi
9
30 min EZ run or cross-train
30 min EZ run or cross-train
4 mi
Rest
3 mi
CT
12 mi
10
30 min EZ run or cross-train
Rest
4 mi
Rest
3 mi
CT
13 mi
11
30 min EZ run or cross-train
Rest
CT
Rest
3 mi
CT
5 mi
12
Rest Day!
Rest
2 mi
20 minutes
Rest
20 minutes
Race Day!


Comments

Popular posts from this blog

working on it

because I can

In Need of Advice